Betyg på lärare?

Nu när jag ändå är i farten med det här projektet kan jag gå vidare till nästa del medan vi väntar på svar från frågan jag tidigare ställt. En debatt som involverat många och skakat om i mångas huvuden är den om huruvida elever ska få sätta betyg på lärare eller inte. När jag börjar söka runt på internet hittar jag mest artiklar från bla SVD, DN och Aftonbladet. Den äldsta artikeln jag hittat är från 2007, vilket visar att denna frågar har varit aktuell ett tag nu.

Så hur är det nu då, får eleverna sätta betyg på sina lärare?
Vad har det för konsekvenser?
Vad tycker lärarna och lärarnas riksförbund?
Kommer eleverna bedömma lärarna rättvist?

Det är bara några få av många frågor som har uppstått kring dessa debatter och påståenden. Vidare om detta kommer läggas upp senare ikväll eller imorgon, beroende på hur mycket mer information jag kan hitta.


Kommentarer
Postat av: Michelle

I jämlikhetens Sverige - "why not". Kan vara bra att lärarna får se vad eleverna tycker om dem, feedback på deras jobb. Så fungerar det ju ute i samhället också.

2010-05-26 @ 23:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0